Etran digitaaliset palvelukanavat
Nopeuta ja helpota arkeasi moderneilla digipalveluillamme. Verkkokaupastamme, mobiilisovelluksestamme ja integraatioratkaisuistamme löydät tehokkaimmat työkalut hankintojen hallintaan – silloin kun sinulle sopii.
Ota digipalvelut käyttöön jo tänään!
Etran asiantuntijat auttavat sinua valitsemaan oikeat kanavat ja ottamaan ne käyttöön mahdollisimman helposti. Ota yhteyttä!


Läpinäkyvyys ja hallinta
Näet hinnat, varastosaldot ja tilausseurannan yhdellä silmäyksellä.


Tehokkuus
Vähemmän manuaalista työtä, enemmän aikaa ydintekemiseen.


Luotettavuus
Virheiden väheneminen ja nopeampi tiedonkulku.


24/7 saatavuus
Tilaa milloin tahansa, mistä tahansa.
Verkkokauppa – kaikki tuotteet yhdellä klikkauksella
Etran verkkokauppa on tehokas työkalu tilausten tekemiseen ja tuotetietojen katsomiseen. Kun kirjaudut sisään, näet asiakaskohtaiset hinnat ja varastosaldot reaaliaikaisesti. Voit luoda omia hankintalistoja tai toistaa aikaisemmat ostot helposti, mikä nopeuttaa toistuvia hankintoja. Hakutoiminnot ja tarkat suodattimet auttavat sinua löytämään oikean tuotteen laajasta valikoimastamme. Tilauksen voit noutaa sinua lähimpänä olevasta myymälästä tai tilata suoraan haluamasi toimitusosoitteeseen.
Verkkokauppa palvelee vain Etran yritysasiakkaita.
Verkkokauppamme avainominaisuudet
- Tilaukset käsitellään valitsemassasi Etran toimipisteessä
- Myymälä- ja keskusvarastovalikoima toimitettavissa seuraavaksi arkipäiväksi
- Tilaukset toimituskuluitta noudettaessa valitsemastasi myymälälästä valtakunnallisesti
- Asiakaskohtainen tilaushistoria ostokanavasta riippumatta
- Kehittyneet hakutoiminnot - Asiakaskohtaisten hakutekijöiden hyödyntäminen
- Single sign on -kirjautuminen (SSO)
- Integraatiot asiakkaan hankintajärjestelmiin (Punchout-ratkaisut)
- Tilausten hyväksymisprosessi – määritä hyväksyntäoikeudet ja hallitse hankintoja tehokkaasti
- Kemikaaliportaali – hallitse kaikkia yrityksesi kemikaaleja yhdessä paikassa
- Asiakaskohtaisesti rajattu tuotevalikoima
- Tarjoustoiminnot – Tarjousten hyväksyntä ja tarjouspyynnöt
- QR- ja viivakoodinluenta mobiililaitteilla
- Vakioviitteiden hyödyntäminen
- Hyllytyssopimusten tarkastelu


Punchout– Verkkokaupan integrointi asiakkaan järjestelmän kanssa
Punchout tekniikoiden avulla pystymme integroimaan verkkokauppamme suoraan asiakkaan hankintajärjestelmän kanssa. Näin tuotteet siirtyvät suoraan asiakkaan järjestelmään ja ostotilauksien tekeminen yksinkertaistuu eikä tuplatyötä erillisen ostotilauksen luomiseksi ole enää tarpeen tehdä.
Punchout-tekniikat
- OCI (Open Catalog Interface)
- cXML (Commerce eXtencible Markup Language)
Miten Punchout toimii?
- Asiakas kirjautuu omasta hankintajärjestelmästään Etran verkkokauppaan
- Kerää tuotteet ostoskoriin
- Siirtää ostoskorin sisällön takaisin omaan hankintajärjestelmäänsä
Siirrettävät tuotetiedot
- Punchout –yhteyden käyttöönoton yhteydessä määritetään asiakaskohtaisesti mitä tuotetietoja Etran verkkokaupasta siirretään asiakkaan järjestelmään.
- Esim. Tuotekoodi, tuotenimi, yksikkö, hinta
- Punchout:n kautta voidaan siirtää valmiiksi asiakkaan tarvitsemia ryhmittely tai yksikkötietoja
Punchout-yhteydet hyödyt
- Osta hallitusti omasta hankintajärjestelmästäsi
- Kaikki ostotilaukset voi tehdä yhdestä ostojärjestelmästä
- Käytä omaa hankintaprosessiasi ja työaikaa vapautuu ydintekemiseesi
- Punchout-yhteyden kautta on nähtävissä Etran tuotteiden reaaliaikainen hinta- ja saatavuustieto ja tuotevalikoiman voi rajata sopimuksen mukaiseksi


EDI-yhteydet – tehokkuutta toistuviin hankintoihin
EDI-integraatio yhdistää asiakkaan hankintajärjestelmän ja Etran järjestelmän. Ratkaisu soveltuu erityisesti asiakkaille, joilla on toistuvia tilauksia ja useita eri nimikkeitä kerrallaan. Edellytyksenä on, että tuotekoodit ja mittayksiköt ovat yhtenevät molemmissa järjestelmissä – näin varmistetaan virheetön tiedonsiirto ja saumaton prosessi.
Hyödyt asiakkaalle:
- Nopeampi tilausprosessi – tilaukset siirtyvät automaattisesti asiakkaan järjestelmästä Etran järjestelmään
- Selkeät nimiketiedot – tilaus sisältää yksiselitteiset tuotetiedot (koodi, nimi, yksikkö, hinta)
- Välitön käsittely – tilaus kirjautuu suoraan Etran järjestelmään ilman manuaalista vaihetta
- Tilausvahvistukset ja lähetteet – saatavilla myös EDI-sanomina
- Automaattinen vastaanotto – asiakkaan järjestelmä voi kirjata saapumisen suoraan lähetesanomasta
- Vähemmän virheitä ja vaivaa – tilaaminen helpottuu ja tehostuu merkittävästi


Etra mobiili ja omahyllytys -Etra aina taskussasi
Työmaalla tai varastossa toimiminen on sujuvaa mobiilisovelluksemme avulla.
- Skannaa viivakoodit ja tilaa tuotteet nopeasti
- Tarkista hinnat, saatavuudet ja tuotetiedot suoraan puhelimesta
- Luo tilauksia paikan päällä ja lähetä ne eteenpäin muutamalla napautuksella
Lataa applikaatio Google Play:stä ja AppStore:sta

