The store will not work correctly when cookies are disabled.
Kundnumret som är kopplat till ditt användarnamn har stängts och dess användning har nekats. Om du har frågor, vänligen kontakta administratören på ditt företag eller [email protected].
Användningsförhållanden Tryck: ≤350 bar Temperatur: -40°C...+100°C Hastighet: ≤0,5 m/s Vätskor: Mineraloljebaserade hydraulvätskor, vattenemulsioner Spalten >e< väljs enligt driftsförhållandena med hjälp av nomogrammen Material Tätning i 7 delar 1 - Bottenring av hårt vävarmerat NBR-gummi 2 - V-ringar tre vävarmerade, NBR-gummi 3 - V-ringar två NBR-gummi 4 - Toppring av vävarmerat gummi eller plast Montering Montering i öppet spår. Tätningens nominella mått är samma som spårmåttet. Tätningsspåret kan göras justerbart med hjälp av shims. För detta krävs ett justeringsutrymme på minst 5 % av spårets längd L. Shimsen avlägsnas i takt med att tätningen slits. Fjäderringar kan monteras i tätningsspåret, och med hjälp av dem kan man justera tätningens förspänning. Används i regel bara med större tätningar. Fördelar - Tål chocktryck bra på grund av tätningens konstruktion - Tål orenheter i hydraulvätskan och skråmor i motytan bättre än tätningar med en tätningsläpp - Bra tätning tack vare flera tätningsläppar och en lång kontaktyta - Tätningen kan delas för att underlätta monteringen