Käyttäjätunnuksellenne kiinnitetty asiakasnumero on suljettu ja sen käyttö estetty. Mikäli teillä on kysyttävää, ottakaa yhteyttä yrityksenne pääkäyttäjään tai [email protected].

Usein kysytyt kysymykset

Rekisteröityminen ja kirjautuminen verkkokauppaan

K: Voinko tilata tuotteita verkkokaupasta ilman rekisteröitymistä?
V: Verkkokauppatilausta varten tarvitset yrityskohtaisen asiakastilin sekä verkkokaupan käyttäjätunnuksen.

K: Miten voin rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi?
V: Voit rekisteröityä verkkokauppaan etra.fi-sivustolla, rekisteröityminen löytyy linkistä: https://www.etra.fi/rekisteroityminen

K: Unohdin verkkokaupan salasanani. Mistä saan uuden?
V: Voit asettaa uuden salasanan osoitteessa: https://www.etra.fi/fi/customer/account/forgotpassword/

K: Kirjautuminen verkkokauppaan ei onnistu? Keneen otan yhteyttä?
V: Ota yhteyttä sähköpostitse: [email protected]

Tuotteiden saatavuus ja myyntierät

K: Miten saan selville tuotteen saatavuuden?
V: Tuotteen varastotilanne näytetään kolmella eri kuvakkeella, jotka kertovat onko tuotetta keskusvarastossa, onko sitä jossakin toimipisteessä tai onko kyseessä tilaustuote. Kirjautuneena käyttäjänä Tarkista saatavuus – painikkeesta tai pienestä nuolesta saa tarkemman varastotilanteen näkyviin. Varastotilanneruudussa näkyy aina oma Etra Megacenter tummennettuna, riippumatta onko siellä ko. tuotetta saatavilla, muiden Etra Megacentereiden osalta näkyvät vain ne, joissa on ko. tuotetta saatavilla.

K: Mitä tarkoittaa pakollinen pakkauskoko?
V: Pakollinen pakkauskoko pakottaa tuotteiden määrän pakollisen pakkauskoon kerrannaisiksi. Jos yrittää lisätä jonkin muun määrän, tulee ilmoitus edellisen ja seuraavan pakkauskoon kerrannaisesta.

K: Mitä tarkoittaa suositusmyyntierä?
V: Suositusmyyntierä ehdottaa ostettavaksi suositusmyyntierän kerrannaisia, mutta tarvittaessa määrää voi muuttaa. Määräkentän + ja - merkeistä saa lisättyä ja vähennettyä suositusmyyntierän kerrannaisia, mutta kenttään voi myös kirjoittaa vapaasti halutun määrän.

K: Olen tilaamassa tuotteen, jonka määrän yksikkönä on neliö (M2), mutta tuotteen tiedoissa sen koko on 3x1400x20000mm. Onko hinta yhden neliön hinta tai koko rullan hinta?
V: Näytettävä hinta on EUR/M2.

Tuotevalikoima

K: Mistä löydän yhteystiedot, jos tarvitsen lisätietoja tuotteesta?
V: Kirjautuneena käyttäjänä löydät tuotetietojen yhteystiedot-osiosta tarkemmat yhteystiedot, mikäli haluat kysyä lisätietoja tuotteista tai niiden teknisistä ominaisuuksista. Kirjautumattomana käyttäjänä ota yhteyttä lähimpään Etra Megacenteriin

K: Mistä tiedän mitkä lisäosat sopivat aiemmin ostamaani tuotteeseen?
V: Pyrimme lisäämään tuotesivujen alareunaan ko. tuotteeseen soveltuvat liittyvät tuotteet. Voit myös ottaa yhteyttä lähimpään Etra Megacenteriin tai tuoteorganisaatioomme.

K: Mistä löydän kemikaalien käyttöturvallisuustiedotteet?
V: Käyttöturvallisuustiedotteet löytyvät jokaisen kemikaalin tuotesivun tiedostoista PDF-tiedostona.

K: Ovatko kaikki teidän tuotteenne nähtävissä ja ostettavissa verkkokaupassa?
V: Verkkosivuillamme on nähtävillä osa tuotteistamme, mikäli et löydä etsimääsi tuotetta, ota yhteyttä lähimpään Etra Megacenteriin.

Verkkokauppatilaukset ja tilaushistoria

K: Sisältyykö verkkokaupan hintoihin arvonlisävero?
V: Tuotteiden hinnat ovat arvonlisäverottomia. Koko tilauksen verollinen loppusumma näkyy ostoskorissa.

K: Mitä tilauksen viitekentät ovat ja mitä niihin syötetään?
V: Tilaukselle voi syöttää yksittäisiä tilausrivejä koskevia viitteitä ja/tai koko tilausta koskevan viitteen tai tilausnumeron. Viitteiden käyttö helpottaa usein asiakkaan laskun käsittelyä.

K: Mistä tiedän, että tilaukseni on tullut perille?
V: Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme vastaanottaneet tilauksesi.

K: Voinko muuttaa tilaustani?
V: Tehty tilaus voidaan peruuttaa tai sitä voidaan muuttaa, ellei sitä ole ehditty käsitellä. Ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun mahdollisimman pian, jos haluat päivittää tilaustasi; [email protected]

K: Voiko ostoskoreja nimetä tai tallentaa myöhempää käyttöä varten?
V: Verkkokaupassa voi luoda hankintalistoja, jotka voi nimetä yksilöllisesti. Voit tehdä omista yleisimmistä tilauksistasi erilaisia listoja, jotka sinun on helppo tilata jatkossa uudestaan. Tuotteen kohdalla näet painikkeen "Lisää hankintalistalle" josta voit lisätä tuotteen olemassa olevalle tai uudelle listalle. Voit poistaa ja lisätä tuotteita hankintalistalle myös tilausvaiheessa.

K: Voiko kemikaaleja tilata verkkokaupasta?
V: Kyllä voi, mutta kemikaaleja sisältävää toimitusta ei voida toimittaa postipakettina.

K: Pystyykö tilaushistoriasta ostamaan uudelleen samoilla hinnoilla?
V: Tilaushistorian kautta voit ostaa uudestaan aiemmin ostettuja tuotteita, jos ne ovat edelleen verkkokaupan valikoimissa. Hinnat kuitenkin määräytyvät tilaushetken hinnan mukaan.

K: Miten pitkältä ajalta näen tilaushistorian?
V: Tilaushistoria näkyy useamman vuoden ajalta, ja historiassa näkyy kaikki asiakasnumerolle kirjautuneet tilaukset tilauskanavasta riippumatta.

Toimitus

K: Voinko valita toimitustavan?
V: Voit valita toimitustavan sallituista vaihtoehdoista

K: Miten muutan toimitusosoitteen verkkokauppatilaukselle?
V: Voit vaihtaa toimitusosoitteen ostoskorivaiheessa, tai pyytää kirjautuneena kokonaan uuden toimitusosoitteen lisäämistä omista tiedoista löytyvällä ”Uusi osoite”-lomakkeella.

K: Voinko määrittää toivotun toimituspäivämäärän verkkokauppatilauksille?
V: Kyllä, toivotun toimituspäivämäärän voi määritellä tilauksen tiedoissa.

K: Voinko noutaa tilauksen toisesta Megacenteristä, joka ei ole koti-Megacenter?
V: Kyllä. Tilausvaiheessa, kun valitaan Nouto Megacenteristä, voit vaihtaa noutopaikaksi listalta toisen Megacenterin.

K: Miten määräytyy verkkokauppatilausten rahtikulut?
V: ”Sopimuksen mukaan” toimitustavassa rahtimaksu määräytyy ennalta sovitun toimitusehdon ja toimitustavan mukaan. Postipaketin tai Postirahdin rahtimaksu määräytyy painotietojen mukaan. Painot määräytyvät nimikkeiden painotietojen perusteella.

K: Miksi yksi tilaus saapuu useana lähetyksenä?
V: Pyrimme toimittamaan tuotteet mahdollisimman nopeasti ja osalla tuotteista voi olla pidempi toimitusaika, jolloin ne toimitetaan myöhemmin kuin varastotuotteet.

K: Osa tilaukseni tuotteista on toimitettu, osa on toimittamatta. Mistä voin tiedustella toimittamattomien tuotteiden toimitusaikaa?
V: Ota yhteyttä asiakkuuttasi hoitavaan Etra Megacenteriin.